نمایشگاه سینما ،تلویزیون،رسانه دیجیتال ،تجهیزات و صنایع وابسته

نمایشگاه سینما ،تلویزیون،رسانه دیجیتال ،تجهیزات و صنایع وابسته
نمایشگاه iranbcd2023 در راه کمک به بین المللی کردن صنعت سینما

 نشست مشترک روسای سازمان سینمایی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

سینما به طراحی نوین در حوزه بین المللی نیاز دارد  

R
سینما ، بین الملل

سینما به طراحی نوین در حوزه بین الملل نیاز دارد نشست مشترک روسای سازمان سینمایی کشور و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای گسترش همکاریهای منطقه ای و بین المللی حوزه سینما برگزار شد . این نشست با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی ، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، حمید مصطفوی سرپرست اداره کل مبادلات فرهنگی و سازمانهای بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سید صادق موسوی مدیر کل دفتر جشنواره ها و همکاریهای بین الملل سازمان سینمایی در محل سازمان سینمایی برگزار شد . در این نشست محمد خزاعی با اشاره به جایگاه سینمای ایران در منطقه و جهان گفت : سینمای ایران مهمترین دستاورد فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از مرزهاست و بسیاری از ملتها و جوامع ، ایران را با سینمای ما می شناسند . وی ادامه داد : به رغم درخشش فرهنگی سینمای ایران در عرصه های جهانی متاسفانه در زمینه تجاری سازی محصولات سینما موفق عمل نکرده ایم .

رئیس سازمان سینمایی ؛ گسترش ظرفیتهای بین المللی سینما ، تجاری سازی و بازاریابی محصولات آن را مهم خواند و با تاکید بر نقش سینما در همدل کردن ملتها و تقویت پیوندهای عاطفی و اجتماعی گفت : در دنیا دیپلماسی عمومی از مجاری فرهنگی ، به ویژه سینما محقق می شود . می توان از کارکرد سینما برای تقویت و توسعه روابط ملتها و فرهنگ ها استفاده کرد و در کنار توجه به دیپلماسی عمومی و فرهنگی ، سینما برای داشتن اقتصاد بهتر نیازمند حضور در بازارهای منطقه ای و بین المللی است . رئیس سازمان سینمایی با بیان اهمیت و لزوم تقویت اقتصاد سینما گفت : در دوره جدید ، برنامه ریزی متفاوتی را مبتنی بر اشتراکات فرهنگی ، آیینی و آرمانی برای گسترش مراودات و همکاری های بین المللی با ۳۵ کشور هدف آغاز کرده ایم . در کنار تعیین کشورهای هدف در راهبرد بین الملل سازمان سینمایی ، سعی کردیم این حضور فعال در کشورها را در راستای تامین منافع فرهنگی سینمایی و اقتصاد سینما توسعه دهیم . رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به دستاوردهای سفر هیئت ایرانی به روسیه و نشست های متعدد با سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای دیگر خاطرنشان کرد : در سفر به روسیه و نشست با مسئولان فرهنگی و سینمایی ، موضوع تعاملات جدید در حوزه کشورهای خزر و شانگهای در دستور کار قرار گرفت .

100 در 70 iranbcd
صنعت سینما

و حالا ما در ایده پردازان مهرآسا  تصمیم به برگزاری اولین نمایشگاه صنعت سینما ، تلویزیون و رسانه دیجیتال ، تجهیزات و صنایع وابسته نموده ایم .

منبع خبر :

https://www.instagram.com/p/Clc8VYjDwLH/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *